Перейти к содержимому


- - - - -

Втрата потужності двигуна


Для вимірювання потужності двигуна на автомобілях не встановлюються спеціальні прилади. Тому про втрату потужності свідчить те, що автомобіль став повільніше розганятися з місця, важче долати підйиоми, рухатися з меншою швидкістю.

Размещенное изображение
Однак, перш ніж з'ясувати причини, що викликають втрату потужності двигуна, необхідно переконатись у справності ходової частини та гальмової системи, бо часто саме у цих механізмах виникають несправності, що створюють опір рухові автомобіля. Відповідно на його подолання і витрачається частина потужності двигуна.
Отже, треба перевірити регулювання підшипників маточин передніх коліс, чи не труться гальмові колодки об диски або барабани при відпущеній педалі гальм. Про натяг у підшипниках маточин коліс або несправності гальм свідчить нагрівання дисків під час руху, коли гальмами не користуються.
Необхідно також, щоб передні колеса були встановлені під кутами згідно з вимогами. На недотримання їх вказує значне спрацювання шин.
Коли гальмова система та ходова частина справні, можна говорити про причини, що призводять до втрати потужності двигуна.
Якщо втрата потужності супроводжується перегріванням двигуна, причиною є пізнє запалювання, детонаційними стуками або нестабільною роботою на низькій частоті обертання колінчастого вала — раннє.
Якщо після встановлення та перевірки запалювання потужність не збільшилась, можна припустити, що не працює відцентровий або вакуумний регулятор випередження запалювання. Найпростіша перевірка відцентрового регулятора полягає в тому, що при знятій кришці розподільника однією рукою відводять від кулачка важіль рухомого контакту, а другою повертають кулачок у напрямку обертання вала переривника до відказу і відпускають його. Якщо кусачок повернувся у початкове положення — нормально; якщо виявлено заїдання, необхідно його усунути. (Ця порада доцільна для автомобілів з карбюраторними двигунами. В будь-яких автомобілях марки Hyundai такі двигуни не використовуються.)
Необхідно також перевірити надійність з'єднання тяги вакуумного регулятора з рухомим диском і легкість його обертання на підшипнику. Іноді причиною втрати потужності двигуна є збіднення паливної суміші внаслідок пониження рівня бензину у поплавковій камері карбюратора, підсмоктування повітря через нещільне з'єднання карбюратора та головки блока цилі
ндрів з впускним трубопроводом, забруднення карбюратора, його паливних жиклерів. (Це твердження також доцільне для моторів з карбюраторними двигунами, які не застосовуються на автомобілях Hyundai.)
Можливе також заїдання у приводі дросельної заслінки. Внаслідок неповного її відкривання недостатньо наповнюються циліндри.
Необхідно промити дросельну заслонку в ацетоні, продути стиснутим повітрям, перевірити привод дросельної заслінки і при необхідності усунути заїдання.
Втрата потужності може бути також внаслідок недостатнього наповнення циліндрів при неповному відкриванні клапанів. В цьому випадку з'являються стуки, що добре прослуховуються на прогрітому двигуні під кришкою головки циліндрів.
Якщо причина у порушенні регулювання — зазори регулюють, якщо спрацювались деталі газорозподільного механізму, їх замінюють.
Порушення герметичності клапанів також призводить до зниження потужності двигуна. При цьому може прослуховуватись «бахкання» у впускних і випускних трубопроводах.
Причиною цього може бути відсутність зазорів у клапанному механізмі, утворення раковин на робочій поверхні клапанів, несправність клапанних пружин, заїдання клапана у напрямній втулці.
При відсутності зазора його встановлюють регулюванням. В останніх випадках треба розбирати клапанний механізм, заміняти або ремонтувати спрацьовані деталі. Доцільно в такому разі звернутись на СТО.
Якщо двигун має значний строк роботи, то втрата потужності не повинна вас дивувати. Збільшуються зазори між циліндрами і порш-
нями, між поршнями та поршневими кільцями, а також у замках поршневих кілець. Це призводить до зниження компресії і відповідно до зменшення тиску газів у циліндрах, крім того, через зазори, що збільшились, частина робочої суміші проникає з циліндрів у картер і не згоряє. Все це викликає зниження тиску згораючих газів на поршень і проявляється як втрата потужності двигуна. При цьому спостерігається збільшення витрати бензину та мастила, часто забруднюються мастилом запальні свічки. У такому разі можна говорити тільки про ремонт двигуна.
  • 0


0 Comments